Co to znaczy perfumy, czyli co warto wiedzieć o zawartości kolorowych flakoników?

Potocznie słowa „perfumy” używamy na określenie wszelkiego rodzaju kosmetyków zapachowych. Czy zastanawiałeś się jednak, czy woda perfumowana i woda toaletowa to to samo? Różnica jest zasadnicza i zaczynając swoją przygodę ze światem zapachów trzeba ją koniecznie znać.

Co to jest woda perfumowana, toaletowa i perfumy?

Jest najczęściej występującym i wybieranym rodzajem zapachów dostępnych w perfumeriach. W tej wersji znajdziesz większość kompozycji, jak popularny na całym świecie męski zapach Christian Dior Sauvage, czy sprawdzony przez wiele kobiet, pełen delikatności Hugo Boss Ma Vie. Określenie to oznacza, że zawartość olejków zapachowych w roztworze wynosi między 10 a 20%. Swoją popularność zawdzięcza temu, że zapach utrzymuje się dłużej, niż w przypadku wody toaletowej.

Zawartość substancji zapachowych w tej ostatniej to 5 do 10%. Dlaczego w takim razie woda toaletowa miałaby stać się Twoim wyborem? Ponieważ zapewnia delikatność zapachu, który nie będzie natarczywy dla Ciebie i otoczenia. Z tego powodu świetnie sprawdzi się dla osób o bardo wrażliwym powonieniu i w upalne dni. W tym stężeniu występuje na przykład Calvin Klein Reveal dla mężczyzn czy kojarzący się z tropikalnymi, nadmorskimi wakacjami, damski Dolce&Gabbana Light Blue.

Dlaczego perfumy są takie drogie?

Prawdzie perfumy zawierają w sobie od 20 do 43% olejków eterycznych i to właśnie wpływa na ich cenę. Do tego nie są produkowane w takich ilościach jak woda perfumowana czy toaletowa, co jeszcze podnosi ich wartość na rynku.

A dlaczego perfumy w Lidlu są tanie?

Szukając odpowiedzi na to i wiele podobnych pytań powinniśmy się zastanowić, czy na pewno mamy do czynienia z perfumami. Cena wody toaletowej, ze względu na stężenie, będzie niższa, a toaletowej najniższa. W drugiej kolejności zwróć uwagę na pojemność. Oczywiste jest, że flakon 15ml będzie tańszy do 100ml.

To wszystko oznacza, że zapach, który znasz jako drogi może być sprzedawany w mniejszej butelce i niższym stężeniu za normalną cenę, która dzięki sprawnemu marketingowi będzie wydawać Ci się niższa. Jeżeli szukasz okazji, warto zapoznać się z ofertą wyprzedaży. Możesz w niej znaleźć produkt w delikatnie uszkodzonym opakowaniu, za cenę niższą niż gdzie indziej.